Interessert i en prat?

Jeg er på utkikk etter både små og store prosjekter, og er alltid tilgjengelig for en uforpliktende prat.

Tilbake

Søkeordanalyse - En grundig og effektiv start for SEO-satsning

Når man skal skrive innhold for en nettside, så er det viktig å vite hvilke søkeord man skal fokusere på. Det er dette en søkeordsanalyse bistår med, nemlig å finne ut av de beste søkeordene. En søkeordsanalyse vil legge en solid grunnmur for videre arbeid med SEO.

SEO (Search Engine Optimisation) handler om å optimalisere en nettside for Google og andre søkemotorer. Formålet med dette er å havne høyere oppe i søkeresultatene for relevante søkeord.

Siden det blir utført over 50 millioner Google-søk i Norge, kan man fort se viktigheten med å havne høyt oppe i resultatene. Ved å oppnå en god SEO, vil man kunne øke trafikken til sin nettside.

Hva er en søkeordanalyse?

Målet med en søkeordsanalyse er å avdekke hvilke søkeord en nettside bør fokusere på. Da finner man ut dagens rangeringer på Google, og hvordan nettsiden gjør det når det kommer til SEO.

Vi skreddersyr en søkeordsanalyse etter en bestemt nettside og bransjen som bedriften jobber med. Vi vil da bli bedre kjent med bedriften, slik at vi kan finne så mange relevante søkeord som mulig. Med å utføre en grundig analyse, vil en bedrift ha større muligheter for vekst.

Hvorfor er søkeordanalyse viktige?

Når man jobber målrettet med SEO, vil mye av det tekniske på nettsiden utformes etter hvilke søkeord man ønsker å rangere for. Uten en kjennskap til de viktigste og beste søkeordene, vil man dessverre ikke komme langt med SEO, en analyse er selve grunnmuren til SEO.

Med en god og presis søkeordsanalyse, vil man kunne jobbe mye mer målrettet og lage innhold på nettsiden sin som er optimalisert for de bestemte søkeordene.

Forskjellige søkeord som er relatert for hudpleie og fotpleie

Her er et utklipp søkeord som er relevant til en samarbeidspartner vi har innenfor hud- og fotpleiebransjen. Slik kan en enkel søkeordanalyse være seende ut

Søkeordanalyse, grunnmuren for videre SEO-arbeid.

Etter man har utført en grundig søkeordsanalyse, vil man lettere kunne få gode SEO-resultater.

Har du et begrenset budsjett og ønsker å prøve litt selv? Da kan du ta i bruk et verktøy som ubersuggest for å søke opp enkelte søkeord. Dette kan dytte deg i riktig retning så du kan forsøke å forbedre resultatene dine på egenhånd. Det er viktig å vite at dette ikke er en komplett og omfattende analyse, men vil gi en indikasjon.

Ta kontakt for en grundig søkeordanalyse

Hvis du ønsker en grundig og presis søkeordsanalyse for å få en innsikt i hvordan dere ligger an og hvilke søkeord dere bør satse på, så kan vi i Marketin hjelpe. Vi lager søkeordsanalyser som er lett leselige, intuitivt-forståelige, presise og omfattende.

I tillegg til søkeordsanalyse, lager vi også SEO-strategier der vi kommer med en god plan over hvordan det bør jobbes målrettet for å øke ens SEO. Denne strategien kan man følge selv, eller hyre inn oss for å utføre.

Kontakt oss i dag, så hjelper vi deg med det samme!