Interessert i en prat?

Jeg er på utkikk etter både små og store prosjekter, og er alltid tilgjengelig for en uforpliktende prat.

Tilbake

Om partner: S8R Butikksystemer AS


S8R er en leverandør av kassesystemer og betalingsløsninger til nettbutikker og fysiske utsalg- og serveringssteder. Gjennom sine samarbeidspartnere tilbyr S8R også profilering, skilting og integrasjonsløsninger mot internett.

Omsetning 2018:
299.000
Omsetning 2019: 1.700.000

Lokasjon(er): Ski
Bransje: POS-systemer og betalingsløsninger

Hva vi har gjort:

Vi utførte en rekke forskjellige tjenester for S8R. Alle tjenestene hadde som formål å forbedre S8R sine SEO-resultater, samt skaffe flere innkommende henvendelser fra interesserte kunder på deres egen nettside.
SEO
Vi utførte mange forskjellige SEO-tiltak til S8R. Virkemidler og tiltak som faller inn under både on-page, off-page og teknisk SEO ble benyttet for å øke SEO-resultatene til S8R.

Når vi inngikk samarbeidet vårt i mai 2019, avdekket vi gjennom en SEO-analyse at S8R sin nettside hadde svært dårlige forutsetninger for å gjøre det bra i Google sine søkeresultater. Nettsiden deres var nærmest usynlig på nettet, og fikk ikke inn noen organiske besøkende på siden.

Vi så på et tidlig stadium at det var nødvendig med omfattende arbeid for å gjøre nettsiden deres mer synlig på Google. Det første vi begynte med var å designe en ny nettside som var mer søkerobotvennlig. Les mer om nettsideproduksjonen under overskriften “webdesign” nedenfor.

Etter at nettsiden var på plass, gikk vi til verks med å lage en god nettsidestruktur med en klar hierarkisk inndeling av de forskjellige undersidene. Vi la også inn et sidekart, slik at det skulle bli enda lettere for Google sine roboter å navigere seg rundt på nettsiden.

Etter at det tekniske var på plass, begynte “on-page SEO”-prosessen. Vi optimaliserte de viktigste undersidene for relevante søkeord, og gav disse sidene en sentral plassering på siden for å unngå søkeordkannibalisme.

Når alt av SEO-tiltak på nettsiden var ferdigstilt, innså vi raskt at nettsiden hadde lite innhold som reflekterte de forskjellige systemene, produktene og løsningene som S8R leverte. Dette løste vi ved å gjennomføre innholdsproduksjon, der vi skrev kvalitative innlegg om de forskjellige produktene og tjenestene til S8R.

Innholdsproduksjon
Det mest omfattende arbeidet vi utførte for S8R, var utvilsomt innholdsproduksjonen. Gjennom samarbeidet produserte vi over 20 artikler. Artiklene inneholder temaer som kassasystemloven, POS-systemer og selvbetjente kassasystemer.

Innleggene vi produserte for S8R hadde som formål å fungere som informasjonssider og landingssider for de diverse tjenestene de tilbyr. Disse landingssidene har per dags dato i gjennomsnitt over 30 besøkende hver eneste dag fra Google, og er blitt en verdifull kilde for innkommende henvendelser til S8R.

Med søkemotoroptimaliserte landingssider, klatre vi å klatre til førsteplass for svært kompetitive søkeord som “POS” og “POS-system”. Vi oppnådde også førstesiderangeringer for landingssider som fokuserte på søkeord som “kassaapparat”, “kortterminal” og “kassesystem”.

Grafisk design

Dersom vi utelukker webdesign, leverte vi grafisk design knyttet til oppsett av bestemte landingssider og bildebehandling. Disse bildene ble aktivt benyttet som media i de forskjellige landingssidene vi hadde laget for de forskjellige søkeordene.

Webdesign
Vi planla, designet og realiserte en ny og bedre nettside for S8R. Denne siden var spesielt tilpasset og utformet med et fokuspå å tilfredstille mønsterpraksisen for SEO. I tillegg til SEO, var siden utformet slik at den skulle være lett å navigere , slik at besøkende raskt kan finne det en er interessert i.

De forskjellige produktene og løsningene som S8R tilbyr fikk egne landings- og produktsider, noe som gjorde det lett for besøkende å innhente informasjon på egenhånd.

Nettsidene var særlig utformet med høyde på å konverte innkommende trafikk fra Google til de bestemte landingssidene. Dette gjorde vi ved å legge til produktinformasjon, fremhevede løsninger og kontaktskjemaer på strategiske plasseringer. Dette visste seg å fungere godt, ettersom at S8R i 2020, har fått over 65 henvendelser fra potensielle kunder fra organiske søkeresultater. Hver av disse henvendelsene representerer en potensiell kunde, og innenfor denne bransjen har hver kunde ofte en livstidsverdi på flere hundretusener av kroner.


Fremgangsmåte og samarbeid:

Vi kom i kontakt med S8R ved at vi begge hadde lokaler i det samme bygget. Dette gjorde det lett å ha en tett kommunikasjon, knyttet til arbeidsprosessen. S8R var en av våre aller første kunder, så vi er svært fornøyde med at vårt relativt nyopprettede SEO-byrå fikk en solid start med gode resultater for sin partner.

Vi hadde en kampanjeplan gående over 12 måneder, som omfattet alle tjenestene som er nevnt ovenfor.

Resultatene vi leverte:
S8R fikk solide resultater fra samarbeidsavtalen vår, som overgikk deres kostnader knyttet til SEO mangfoldige ganger. På en vanlig måned får S8R trafikk verdt over 40 tusen kr, dersom trafikken hadde kommet fra betalt søkeordannonsering i Google.

partneren opplevde en økt mengde med organisk trafikk fra google, selv etter at kampanjeplanen sin løpetid var over. Dette førte til en passiv avkastning på deres SEO-investeringer.


Samtidig som at den organiske trafikken fra Google økte drastisk, opplevde de også en mangedobling av omsetning. S8R skjønte at SEO er en kostnadseffektiv markedsføringsatsning som gir langsiktig avkastning over tid. Dette har ført til gode resultater for fremtidig omsetningsvekst.

KUNDE

S8R butikksystemer AS

TIDSPUNKT

2019-2021

OPPDRAG OG TJENESTER

- SEO

- Innholdsproduksjon

- Grafisk design

- Webdesign

Hva sier partneren om oss