Oslo Hudpleieklinikk
PÄ vei til Ä bli Norges mest synelige hudpleieklinikk pÄ nett
Oslo Hudpleieklinikk Medispa er en kjede med hudpleieklinikker og butikker i Oslo som ogsÄ driver en nettbutikk. Markedet de befinner seg i er tÞft og de konkurrerer direkte med Volvat-klinikken og Aleris, samt en del andre giganger.
Under pandemien Þnsket de Ä fÄ klinikkene sine pÄ nett, samt Ä Þke synligheten sin pÄ Google. De visste at Ä vÊre synlig pÄ nett var helt essensielt for at kjeden skal overleve og triumfere videre.
Utgangspunktet var en utdatert nettside/nettbutikk som trengte Ä bli totalt ombygd og rekonstruert. I tillegg hadde de omtrentlig ikke noe synlighet pÄ Google for relevante sÞkeord.
KUNDEOslo Hudpleieklinikk
Ă R2020 - 2022
BRANSJEPersonlig hudpleie og behandlinger
TJENESTERSEO, Design, Webutvikling, Konverterings-optimalisering
Vi startet det hele med Ä lytte til kunden og forstÄ deres behov. Deretter foretok vi en grundig markedsanalyse for Ä avdekke konkurrenters strategier, styrker og svakheter, dette ga oss masse innsikt i mulighetene til posisjonering av kunden.
Vi utviklet deretter en nettbutikk og strategi som passet bÄde for markedet og for kundens team. Denne nettbutikken har i tillegg utviklet seg over tid, etter Ä ha blitt bedre kjent med behovene som fÞlger vekst.
FÞr vi startet markedsfÞringen gjorde vi en grundig sÞkeordanalyse for Ä se pÄ mulighetene i markedet, og hvor konkurransen var svakest. Vi rangerte deretter satsningsomrÄder etter prioritet med det letteste fÞrst i stigende rekkefÞlge.
Oslo Hudpleieklinikk Medispa nyter nÄ Ä vÊre Norges mest synlige hudpleieklinikk pÄ tjenestene de tilbyr. De har kapret viktige sÞkeord og har slÄtt ut Volvat-klinikken og en haug med andre store konkurrenter pÄ sÞkeordene de gÄr etter.
Over 1500 sÞkeord pÄ Google
Konverteringsfrekvens Ăžkt med 15,8%
CPL pÄ 223,- med en snitthandel pÄ ca 1400,-