Titt inn Garn

Fra den lille butikken pÄ landet til den store nasjonale utfordreren

Katt, illustrasjon
Titt inn Garn, bruker pÄ mobil

Tittinngarn.no er en liten strikkebutikk i Rakkestad som selger alt du trenger innenfor garn og strikkeutstyr. NĂ„r de kontaktet oss, hadde de selv fĂžrst forsĂžkt Ă„ lage en nettbutikk uten hell.

Tittinngarn Þnsket en teknisk lÞsning som var bÄde rask, pÄlitelig og gjorde det meste av administrasjon pÄ automatikk. I tillegg Þnsket de Ä skape salg, og ble da enige om Ä prÞve en kampanje med SEO og Google Ads.

Tittinngarn var i 2019 en liten aktÞr i det store markedet, med knappe budsjetter og begrenset kunnskap om netthandel og utvikling. Men en ting de kunne veldig godt var garn og strikking, sÄ nÄr vi kombinerte vÄr kunnskap ble det en perfekt match.

KUNDETitt inn Garn

ÅR2019 - 2022

BRANSJEStrikking, garn og hÄndverk

TJENESTERSEO, Annonsering, Design, Webutvikling, Tekstforfatting, Konverteringsoptimalisering

GarnnĂžste

Vi startet det hele med Ä lytte til kunden og forstÄ deres behov. Deretter foretok vi en grundig markedsanalyse for Ä avdekke konkurrenters strategier, styrker og svakheter, dette ga oss masse innsikt i mulighetene til posisjonering av kunden.

Vi utviklet deretter en nettbutikk og strategi som passet bÄde for markedet og for kundens team. Denne nettbutikken har i tillegg utviklet seg over tid, etter Ä ha blitt bedre kjent med behovene som fÞlger vekst.

FÞr vi startet markedsfÞringen gjorde vi en grundig sÞkeordanalyse for Ä se pÄ mulighetene i markedet, og hvor konkurransen var svakest. Vi rangerte deretter satsningsomrÄder etter prioritet med det letteste fÞrst i stigende rekkefÞlge.

Kunden har nÄ blitt til Norges #7 mest synlige nettbutikk innenfor sin bransje pÄ Google. NÄ rangerer kunden pÄ over 2100 sÞkeord pÄ Google, som stadig bringer inn flere kunder.

Innholdet som har blitt skrevet for Tittinngarn har vÊrt laget med tanke pÄ synlighet, vi har derav laget produkttester og kategoribeskrivelser som har bragt viktige sÞkeord til toppen av Google.

PÄ annonseringen for Titt inn Garn siden 26 Juli har vi opparbeidet annonsekontoen til Ä skaffe en kunde for 50 kroner med en gjennomsnittshandel pÄ ca. 600 kr. I tillegg har kunden 12% sannsynlighet til Ä gjennomfÞre en handel til ved en senere anledning.

Vi har vĂŠrt heldige Ă„ kommet i samarbeid med Marketin og det har blitt en helt ny mĂ„te Ă„ se pĂ„ nettbutikk pĂ„ for oss. De har vĂŠrt kjempe flinke til Ă„ bygge opp ny butikk etter vĂ„re Ăžnsker, og kommer stadig med ideer til hva vi kan gjĂžre. Det er veldig behagelig Ă„ ha noen jeg bare kan si; dette liker jeg ikke, eller dette fungerer ikke – sĂ„ finner de lĂžsninger som er tilpasset oss.

— Inger-Marie Stubberud
Daglig leder - Titt inn Garn

Økning i omsetning

1500%

Økt konverteringsrate

87%

Økning i CLV (customer lifetime value)

78%